حمایت از ایده‌ها و طرح‌های کاربردی دانشجویی نشست مشترک مدیران حوزه معاونت پژوهش و فناوری و معاونت فرهنگی با دبیران انجمن‌های علمی دانشجویی

 | تاریخ ارسال: 1402/9/29 | 
به گزارش مرکز کارآفرینی و ارتباط با جامعه و صنعت نشست مشترک دبیران انجمن‌های علمی دانشجویی با مدیران حوزه معاونت فرهنگی و پژوهش و فناوری دانشگاه روز دوشنبه ۲۷ آذر ماه در سالن جلسات طبقه سوم ساختمان کتابخانه مرکزی پردیس کرج برگزار گردید.



 در این نشست که در چارچوب برنامه‌های هفته پژوهش و با هدف آشنایی دبیران انجمن‌های علمی با بخش‌های مختلف معاونت پژوهش و فناوری برگزار شد، در ابتدا با پیشنهاد آقای دکتر دلنواز، معاون پژوهش و فناوری، مقرر گردید یک عضو انجمن علمی از هر دانشکده به عنوان رابط آن دانشکده با معاونت پژوهش و فناوری توسط معاونت فرهنگی تعیین و معرفی شود؛ مدیریت مرکز کارآفرینی و ارتباط با جامعه و صنعت نیز به عنوان رابط معاونت پژوهش و فناوری در این زمینه معرفی شد. همچنین دکتر دلنواز در راستای حمایت از طرح‌ها و ایده‌های کاربردی دانشجویی، آمادگی معاونت پژوهشی و فناوری را برای حمایت از طرح‌های کاربردی برجسته و نوآور دانشجویان در قالب یک رویداد جذب ایده از محل گرنت فناوری اعلام کردند. در ادامه این نشست خانم دکتر دیوسالار، مدیر حمایت و پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، با  اشاره به وجود ۶۳ انجمن علمی دانشجویان فعال در دانشگاه، حمایت مالی از انجمن‌های علمی جهت اجرایی شدن طرح‌ها و ایده‌های علمی آنان و پشتیبانی از تشکیل هسته‌های پژوهشی و فناوری متشکل از اساتید و دانشجویان را در این بخش مهم و موثر دانست. سپس دکتر گنج بخش، معاون فرهنگی دانشگاه، با اشاره به ظرفیت‌های قانونی مقرر در آیین نامه انجمن‌ها و کمیته حمایت و نظارت و پشتیبانی از انجمن‌های علمی دانشجویی، در پاسخ به سوال دبیران در زمینه حمایت بیشتر از فعالیت‌ها از آنان خواست تا طرح‌ها و ایده‌های کاربردی خود را تکمیل و به معاونت فرهنگی اعلام نمایند تا پیگیری‌های لازم برای حمایت از آنان صورت گیرد. در ادامه این جلسه دبیران انجمن‌های علمی دانشجویی به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در زمینه پیشبرد بهینه فعالیت‌های انجمن خود پرداختند و در خلال آن با معرفی طرح‌های کاربردی خود خواستار حمایت مادی و معنوی دانشگاه از اجرایی شدن طرح‌ها و تبدیل ایده‌های دانشجویان به محصول شدند. شایان ذکر است که در نشست مذکور عده‌ای دیگر از مدیران حاضر از جمله دکتر نوری مدیر مرکز رشد و نوآوری،دکتر اسماعیلی رئیس آزمایشگاه مرکزی، دکتر امامزاده رئیس اداره تحقیقات کاربردی و رئیس اداره امور انجمن‌ها و تشکل‌ها نیز ظرفیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه را برای بهره‌بندی دانشجویان از این امکانات و ظرفیت‌ها تشریح کردند. شایان ذکر است مقرر گردید جلسات دیگری در آینده نزدیک با حضور دبیران و فعالان انجمن‌ها برای پیشبرد اهداف این نشست و تقویت ارتباط دانشجویان با حوزه پژوهش و فناوری برگزار گردد.



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 3520 بار   |   دفعات چاپ: 32 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر